לימודי ניהול מוצר (אונליין)

התכנית ללימודי ניהול מוצר דיגיטלי, מסלול לימודים ייחודי בהיקף 48 שעות, תעניק לכם רקע תיאורטי וכלים מעשיים לעבודה כמנהלי מוצר.

ניהול מוצר (Product Management) הוא תחום צומח שהעוסקים בו נהנים מאפשרויות תעסוקה רבות בענף ההייטק ומחוצה לו, כשכירים או כעצמאים. 

מנהל המוצר (Product Manager) הוא בעל התפקיד שאחראי על אסטרטגיית המוצר ועל ניהול הפעילות הקשורה בו לאורך מחזור חייו, כולל אפיון, עיצוב, פיתוח, שיווק, מכירות ושירות. 

התכנית ללימודי ניהול מוצר דיגיטלי של שנקר היא מסלול ייחודי בהיקף של 48 שעות אקדמיות, שנועד להכשיר מנהלי מוצר באמצעות הקניית ידע תיאורטי לצד כלים פרקטיים ושיטות עבודה עדכניות. 

צוות ההוראה מורכב מאנשי מקצוע מנוסים שעבדו ועובדים עם ועבור חברות גדולות, ארגונים בינלאומיים וסטארטפים מקומיים, ומביאים איתם ידע מעשי מהשטח לצד מגוון התמחויות משלימות.

הלימודים ייערכו במתכונת מקוונת בזום ויכללו שיעורים, תרגילים ומבחני בית. בין השאר, התלמידים ינתחו מוצרים קיימים, יראיינו מנהלי מוצר, יבנו אסטרטגיה מוצרית למוצר חדש, ועוד.

למה בשנקר

כל התחומים בהם ניהול מוצר נוגע הם תחומים שאנחנו מפתחים ומלמדים – תקשורת חזותית ועיצוב תעשייתי, הנדסת תעשייה וניהול, הנדסת תוכנה, עיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים, UX/UI. 

תכנית הלימודים שלנו נבנתה על-ידי Product Leaders, מנטורים שמדריכים ומייעצים למנהלי מוצר, מנהלים בכירים ויזמים. זוהי התוכנית המקיפה מסוגה בישראל. 

צוות ההוראה

ראש התוכנית נורית גזית, בעלת למעלה מ-20 שנות ניסיון בתחום ניהול המוצר, כבעלת תפקיד ו/או כיועצת עצמאית לחברות רבות, בהן לוגיה (סלקום), מיקרוסופט ישראל, Pepper (בנק לאומי), CoolVision ואחרות.

המרצים: נורית גזית, עדי שמורק, אלון בינמן, לירון ליבסקינד, ענבל מירון, נועה קרסל, עדי שמש, יניב יעקובוביץ, אריאל קדם, רוני פיאלקוב ונוספים.

  • קורס 1: מבוא

    • מבוא לקורס - היכרות, מושגים ועקרונות העבודה בקורס, הצגת המורים והדרישות מהתלמידים
    • מה זה מוצר - צלילה לעומק של המרכיבים בהגדרת המוצר הכללי - צרכים, פתרונות ושווקים, והמוצר הטכנולוגי
    • מה זה ניהול מוצר - מה זה ניהול מוצר, מה זה לא ניהול מוצר, מהם ארבעת הסיכונים שמהווים את הבסיס לעיסוק בניהול מוצר, מהם שלושת הגורמים הבסיסיים שמרכיבים את צוותי המוצר
    • הרצאת אורח - בעיות והזדמנויות: איך מוצרים טובים מגיעים לעולם ולמה

    קורס 2: תרבות מוצרית

    • עקרונות ומיומנויות: מה זה תרבות מוצרית ולמה זה חשוב, מה העקרונות שצריך לשאוף אליהם כמנהלי מוצר, ומהן המיומנויות הנדרשות מאתנו
    • סביבת ומתודולוגיות עבודה: עם מי מנהלי מוצר עובדים ביום יום ואיך - היכרות בסיסית עם הסביבות, הדרישות והמושגים הנפוצים, ההבדלים ביניהם, יתרונות וחסרונות
    • שלבי החיים של המוצר - מ-MVP, דרך ה-Pivot ועד ל-Scale - מהם שלבי החיים השונים של כל מוצר, מה חשוב בכל אחד מהשלבים, ומה מאפיין כל שלב
    • הרצאת אורח - ניהול מוצר ויזמות

    קורס 3: כלים 

    • Product Discovery - מה זה פרודקט דיסקברי, למה זה חשוב, איך עושים Continuous product discovery
    • דאטה ואנליטיקס - מה זה אנליטיקס? איך בונים אסטרטגיית דאטה, ולמה בכלל צריך אסטרטגיה לעבודה שוטפת עם דאטה? עקרונות בעבודה עם דאטה, הכלים השונים שיש בשוק והיתרונות והחסרונות שלהם
    • מחקר שוק ומחקר משתמשים - מה זה מחקר שוק, למה עושים מחקר שוק, מה ואיך שואלים, מי קהל היעד למחקר, באיזה כלים אפשר להשתמש, איך מנתחים את הדאטה מהמחקר, איך יוצרים תובנות, מי השותפים הרלוונטיים, ואיך מציגים לכל אחד את הנתונים שרלוונטיים אליו
    • פרסונות ו-User Journeys - מה הן פרסונות, באיזה מקרים כדאי להשתמש בהן, ממה להיזהר בעבודה עם פרסונות
    • פרוטוטייפים, ויירפריימם, מחקר משתמשים, אפיונים ו-user stories - מה הם הכלים השונים האלו, מה ההבדלים ביניהם, מי ואיך משתמשים בהם, אילו כלים יש בשוק ומה היתרונות והחסרונות שלהם?
    • עיצוב מוצר: Design Thinking, Jobs to be Done, Design Sprints, Service Design ועוד. מה הן הטכניקות האלה, למה כל אחת מהן טובה, איך משתמשים בהן וממה צריך להיזהר
    • הרצאת אורח (באנגלית) - בינה מלאכותית ו-Machine learning

    קורס 4: היום יום של מנהלי המוצר

    • אסטרטגיה מוצרית - היכרות: מה זה אסטרטגיה מוצרית ולמה צריך אותה, מה ההבדל בין אסטרטגיה כללית של החברה לאסטרטגיה מוצרית, סוגי אסטרטגיה, תרגום האסטרטגיה ליום יום (מפת דרכים, OKRs)
    • ראיונות לתפקיד: איך להתכונן לראיון? מה לשאול בזמן הראיון? סימולציה של שאלות בראיון עבודה
    • הרצאת אורח - טיפים וטריקים ליום יום של מנהלי המוצר.

מהבלוג

מידע כללי

קורסים נוספים