מבוא מורחב לסחר וקניינות אופנה
קורס מקצועי שמקנה ניסיון מעשי וידע תיאורטי חיוני לעוסקים או מתעתדים לעסוק בתפקידי שיווק, ניהול, סחר וקניינות אופנה.
עולם האופנה עובר כעת שינויים מואצים, עם הפנים לעתיד חדש ומיטיב.
הגלובליזציה קרבה וערבבה את הקודים של צרכנות האופנה בארץ עם העולם; הקורונה הציפה בעיות של ריחוק והסתגרות. פריצות דרך טכנולוגיות אפשרו שינויים בהתנהגות הצרכנית בסחר ובתפיסה השיווקית, והאיצו תהליכי גלוקליזציה ופרסונליזציה. בעידן שאחרי הקורונה ענף האופנה מחבק את השיתופיות (הכלכלית), ומתאפיין ברוח של יזמות, וחידוד אג'נדות של קיימות.
כדי להתמצא בעולם הסחר באופנה נדרשת ראיה רחבה, יחד עם ידע ויכולת לתרגמה לפרקטיקה יישומית.
עולם האופנה בארץ עבר מתעשייה לקמעונות אופליין ובתקופה הזאת להתחזקות האונליין. הלקוח, החנויות, מקורות חומרי הגלם, שרשרת הייצור, הלוגיסטיקה והטכנולוגיה הפכו למכתיבי הקולקציה.
נולדים תפקידים חדשים המשלבים יכולת ניהולית ומסחרית עם הבנה וחושים לאופנה. קורס מבוא מורחב לסחר וקניינות אופנה (Introduction to Fashion Merchandising & Buying) יספק לכם את הכלים להיות חלק מכל זה.
מטרת הקורס
הבנת עולם האופנה מהפן המסחרי: הישן, בהווה ולאן פניו בעתיד. כל זאת כדי שנוכל להבין את תהליך הקניינות על כל היבטיו. נשלב בין ידע תיאורטי (הרצאות) ותרגילים פרקטיים (סדנא). נעסוק בלימוד מושגי יסוד בשיווק, ניהול, סחר, קניינות ותיאום אופנה ונפתח יכולות ניתוח של הענף. זאת כדי לשים הבסיס ההכרחי להבנת שלל התפקידים הנמצאים תחת מושג הקניינות.
התפקידים השונים דורשים יכולות והתמקצעויות נבדלות - אותם נפתח באמצעות התרגילים. התרגילים יתמקדו בהקניית ידיעה מרחבית של כל המרכיבים מגבשי ההחלטות לבניית קולקציה ורכישת מוצרי אופנה.
תמונה קבוצתית של בוגרי/ות מחזור 22, קורס סחר וקניינות אופנה
תוכנית הלימודים
הרצאות: התפתחות שוק האופנה בארץ, מיפוי וניתוח השוק, מהלכים עכשוויים בשוק האופנה העולמי/בשוק המקומי. לימוד מושגי יסוד בחשיבה שיווקית ומסחרית בתחום האופנה, המוצר והסחר, ייבוא-ייצוא, התנהגות צרכנים, פרופיל לקוח, המחזור המסחרי, חווית הקניה.
סדנא: הצגה וניתוח תרגילי הבית (בצוותים) מקורות מידע מקצועיים, הבנת פרופיל לקוחות, מהו מוצר אופנה, רצף הפקת המוצר, חקר ולימוד מבנה קולקציה, התנסות בסוגי הקניינות השונים והתעדכנות אופנתית. קביעת תמהיל מוצרים ומגוון. תכנון קולקציה על ציר זמן. החלטות מחיר, צבע, כמות. מידות.
בקורס ישולבו הרצאות אורח וסיור.
חובות הקורס:
- קריאת החומר הביביליוגרפי שיישלח בתום כל שיעור.
- תרגילים שוטפים בסדנא - התרגול בצוותים הוא הבסיס להבנת קניינות ולכן חובת הכנת תרגילים, הגשתם מול כלל הסטודנטים, דיון וניתוח משותף של העבודות. ההשתתפות בהגשת התרגילים היא חובה.
- 80% נוכחות בשיעורים.
מידע כללי
-
ימים ושעותמועדי קורסים קרוביםנובמבר 2025, רמת גן
-
משך הקורס
24 מפגשים, פעם בשבוע בשעות 17:00-20:15(כולל הפסקה)
סמסטר א: 13 מפגשים. החלק התיאורטי יעסוק בלימוד הייחוד של ענף האופנה דרך מושגי יסוד בשיווק, ניהול, סחר, קניינות ותיאום אופנה; פיתוח יכולות להבנה וניתוח של הענף.
סמסטר ב: 11 מפגשים. החלק הפרקטי יעסוק בהקניית ידיעה מרחבית של כל המרכיבים מגבשי ההחלטות לבניית קולקציה ורכישת מוצרי אופנה- קניינות, תוך כדי תרגול אישי/קבוצתי.
בין הסמסטרים תהיי חופשה של חודש ימים.
בקורס ישולבו הרצאות אורח וסיור.
-
קהל היעד
מורעלי אופנה בעלי רצון ויכולת למידה.
רצוי ידע בסיסי באקסל ובהכנת מצגות.
-
מרצים