מבוא לסחר וקניינות אופנה

הגלובליזציה של תחום האופנה קרבה וערבבה את הקודים של צרכנות האופנה בארץ עם העולם. הפריצות הטכנולוגיות אפשרו שינויים בהתנהגות הצרכנית ובמרחבי הסחר. כתוצאה מכך זירת המסחר באופנה עוברת כיום מהפיכה.

כדי להתמצא בעולם הסחר באופנה נדרשת ראיה רחבה, יחד עם ידע ויכולת לתרגמה לפרקטיקה יישומית.
עולם האופנה בארץ עבר מתעשייה לקמעונות און ליין ואוף ליין. הלקוח, החנויות, מקורות הייצור,הלוגיסטיקה והטכנולוגיה הפכו למכתבי הקולקציה.

תפקידים חדשים נולדים המשלבים יכולת ניהולית ומסחרית עם הבנה וחושים לאופנה.

מטרת הקורס: בחלקו הראשון התיאורטי נעסוק בלימוד מושגי יסוד בשיווק, ניהול, סחר, קניינות ותיאום אופנה ונפתח יכולות ניתוח של הענף. כדי לשים הבסיס ההכרחי להבנת שלל התפקידים הנמצאים תחת מושג הקניינות. התפקידים השונים דורשים יכולות והתמקצעויות נבדלות - נפתח אותם בחלקו השני נתמקד בהקניית ידיעה מרחבית של כל המרכיבים מגבשי ההחלטות לבניית קולקציה ורכישת מוצרי אופנה, תוך כדי תרגול אישי.

תוכנית הלימודים

חלק א', הרצאות: התפתחות שוק האופנה בארץ, מהלכים עכשוויים בשוק האופנה העולמי. לימוד מושגי יסוד בחשיבה שיווקית ומסחרית בתחום האופנה, המוצר והסחר, ייבוא-ייצוא, התנהגות צרכנים, פרופיל לקוח, המחזור המסחרי, חווית הקניה, Visual Merchandising.

חלק ב', סדנא, שילוב הרצאות עם ניתוח תרגילי הבית: מקורות מידע מקצועיים, הבנת פרופיל לקוחות, מהו מוצר אופנה, רצף הפקת המוצר, חקר ולימוד מבנה קולקציה, התנסות בסוגי הקניינות השונים: התעדכנות אופנתית. קביעת תמהיל מוצרים ומגוון. תכנון קולקציה על ציר זמן. החלטות מחיר, צבע, כמות. מידות.

 

חובות הקורס:

  • תרגילים שוטפים
  • התרגול בצוותים בחלק ב' הינו הבסיס להבנת קניינות ולכן חובת הכנת תרגילים
  • וכחות (80%) והשתתפות בשיעורים

מהבלוג

מידע כללי

  • ימים ושעות
    מועדי קורסים קרובים
    אפריל 2020
  • משך הקורס

    22 מפגשים של 4 שעות אקדמיות כל אחת, פעם בשבוע בשעות 17:05-20:20 (כולל הפסקה)

  • קהל היעד

    מורעלי אופנה בעלי יכולת ורצון למידה

  • מרצים
    טליה בורק בוגרת עיצוב אופנה בשנקר, תואר שני אוניברסיטת ת"א. מרצה בכירה באקדמיות לעיצוב. ניסיון ניהולי עשיר בסחר ואופנה.
  • למידע נוסף ולקביעת ראיון קבלה

קורסים נוספים