עיצוב ופיתוח משחקים
מסלול עיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים
שנקר בחזית הטכנולוגיה עם התוכנית ללימודי תעודה בעיצוב ופיתוח משחקים. בואו ללמוד תחום מרתק, להשתלב בתעשייה ולהיות חלק מהדור הבא של מפתחי ומעצבי המשחקים בארץ ובעולם
אם עולם המשחקים מרתק ומושך אתכם, ואם תמיד חלמתם ליצור משחקים בעצמכם - הגעתם למקום הנכון. אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו ולעשות את הצעד הראשון בבניית קריירה בתעשיית המשחקים הדיגיטליים.
התוכנית לעיצוב ופיתוח משחקים ("קורס פיתוח משחקי מחשב"), מסלול לימודים שהיה הראשון מסוגו בישראל כשקם ב-2009, העמידה דור חדש של מפתחי ומעצבי משחקים דיגיטליים. רבים מבין בוגרי התוכנית השתלבו בחברות משחקים מובילות בארץ או בחו"ל, פיתחו ו/או עיצבו משחקים זוכי פרסים או הצליחו כמפתחי משחקים עצמאיים.
בשנת הלימודים 2024-2025 אנחנו מציעים את התוכנית במהדורה מעודכנת, עם קורסים חדשים ומרצים מעולים. התוכנית המעודכנת תקנה לכם כלים לפיתוח משחקי מחשב, משחקים לפלטפורמות מובייל, קונסולות, לסביבות VR; לעיצוב עולמות משחק בשיטות מסורתיות ובעזרת AI; להפקה ומונטיזציה של משחקים ועוד.
עוד על התוכנית
מדובר בתוכנית עדכנית ומקיפה שמטרתה להקנות את העקרונות והמושגים המרכזיים מאחורי יצירת משחקים, ולהכשיר אתכם לשימוש בכלים ייעודיים לפיתוח משחקים.
הלימודים נפרשים על פני שני סמסטרים וכוללים קורסים תיאורטיים ומעשיים לפיתוח משחקי דו-מימד ותלת-מימד בעזרת בעזרת מנוע המשחקים יוניטי (Unity), סביבות העיצוב של Blender ו-Gen AI ופיתוח במציאות מדומה. כמו כן, אנו מאפשרים להירשם למספר קורסים בתכנות ובעיצוב בנפרד.
בין אם את/ה מפתח/ת משחקים בתחילת דרכך, גיימר/ית שמעוניין/נת להבין את התהליך היצירתי של פיתוח משחקים, או איש/אשת מקצוע שסקרנים להכירן את יסודות הפיתוח - תוכנית הלימודים הזאת היא השער לעולם חדש של יצירה וכרטיס הכניסה שלכם לתעשיית המשחקים.
המרצים בתוכנית
- אילן מנור - יוצר משחקים עצמאי ומומחה לסטוריטלינג.
- אדוארדו מיטלמן - מעצב בכיר ב-AI. בעל חברת המיתוג Stratigo.
- ד״ר ורד פנואלי - ראש התואר השני למשחקים דיגיטליים בשנקר. חוקרת בעלת שם עולמי.
- גיל אלנקווה - מומחה בינלאומי בהדמיית תלת-מימד ופיתוח למשחקים דיגיטליים.
- חן קאצ׳קו - מרצה בכיר בתואר השני לעיצוב ופיתוח משחקים בשנקר. מאייר בכיר בחברות משחקים.
- שפי גור ארי - מתכנת בכיר ומומחה לפיתוח משחקים במציאות מדומה.
- עמית קלינג - מעצב משחקים, תסריטאי ויוצר תוכן.
ועוד מרצים אורחים רבים מהתעשייה.
-
נושאים ודגשים בתוכנית הלימודים:
- פיתוח משחקים בעזרת מנוע המשחקים Unity
- עיצוב עולמות תלת-מימד בעזרת Blender
- עיצוב משחקים בעזרת AI
- איור ועיצוב ממשק
- עיצוב משחקים למציאות וירטואלית (VR)
- ניהול הפקת משחק והיכרות עם תעשיית המשחקים.
בסוף הקורס יהיה לכם בסיס מוצק בעקרונות פיתוח המשחקים, ידע וכישורים שיאפשרו לכם להמשיך לקריירה בתעשיית המשחקים או לפתח ולעצב חוויות אינטראקטיביות לשימושים אחרים. הצטרפו אלינו למסע המרגש הזה והתחילו להפוך את התשוקה שלכם למשחקים לעיסוק יצירתי ומספק.
-
בוגרי המסלול יוכלו להשתלב בתעשיית המשחקים במקצועות הבאים:
- תסריטאי משחקים
- מפיקים של משחקי מחשב
- מעצבי משחקים ומעצבי שלבים
- מתכנתים ומפתחי משחקים
- מאיירים ומפתחי קונספט
- אנימטורים
- מעצבי חווית משתמש
- יזמים ואנשי מוצר בתעשיית המשחקים
חברות רבות מהתעשייה פונות אלינו בחיפוש מועמדים למשרות ספציפיות של פיתוח משחקים. בוגרים רבים קיבלו בדרך זו את עבודתם הראשונה בענף.
-
להלן מפרט המחשב המינימלי המומלץ למשתתפים בתוכנית:
- מעבד: Intel Core i5 מדור 12 ומעלה או AMD Ryzen 5 סדרה 5000 ומעלה
- כרטיס מסך: NVIDIA GeForce RTX 3060 או AMD Radeon RX 6600 XT לפחות
- זיכרון: לפחות 16GB DDR4, רצוי במהירות 3200MHz ומעלה
- אחסון: כונן SSD בנפח 1TB, רצוי מסוג NVMe
- מערכת הפעלה: Windows 10 64-bit או Windows 11
יש מגוון עצום של מפרטים ותמיד מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע לפני שרוכשים.
ככלל, מחשב נייד שמתאים לפיתוח משחקים צפוי להיות יקר משמעותית ממחשב שולחני בקונפיגורציה דומה. מחשבים כאלה נוטים להיות כבדים וזללני חשמל, ולכן רוב מפתחי המשחקים מעדיפים שולחני כמחשב עיקרי.
-
- "בגיימינג חווים סטרס כמו בכל ספורט", ראיון עם עדי אלחדף (אוריאל דסקל, כלכליסט)
- זה לא כל כך נעים לראות גן סגור, אבל לפחות בגיימינג הם מתחילים להיפתח (קפטן אינטרנט, הארץ)
- Vered Pnueli: a leading female figure in the gaming world (CTECH)
- הכירו את החברה הישראלית שמייצרת את הסטטיק ובן אל של עולם הגיימינג, ראיון עם ניר מירצקי (קפטן אינטרנט, הארץ)
- הגיימינג שובר שיאים: האם הזינוק יימשך גם אחרי הקורונה? (כלכליסט)
- משחקים אותה: קריירה בגיימינג היא הדבר הכי חם בהייטק (מאקו)
- מספיק שהבוגרים שלנו ייצרו שני להיטים (כלכליסט)
- נכון לעכשיו: התואר לעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים (פורטפוליו)
- משחקי הקמפוס (FashionIsrael)
- נעליים מותאמות דרך האינטרנט ומשחק בלשים בסופר: שופינג, גרסת העתיד (אורן מג'ר, TheMarker)
- מעבדת מדיה תחקור את הקשרים בין עולם העיצוב למחשבים (אסף גולן, NRG)
- היכל התהילה של שנקר: מעבדת מדיה חדשנית (גל יונגר, וואלה!)
- סטודנטים משנקר מפתחים משחקים שמטרתם שינוי חברתי (אסף גולן, NRG)
- מה באמת אפשר ללמוד ממשחקי מחשב (נטע אלכסנדר, הארץ)
- גיימינג הדור הבא: סטודנטים מפתחים אפליקציות (דרור האס, ynet)
- הישראלים שמרוויחים מיליונים מפיתוח משחקים לסלולר (מיה אפשטיין, TheMarker)
- איך פק-מן הגיע למוזיאון העיצוב (יובל סער, הארץ)
- תערוכת בוגרי פיתוח משחקים בשנקר (גיימר)
גלריית עבודות
מידע כללי
-
ימים ושעות
יפורסם בהמשך.
-
משך הקורס
מסלול בן שני סמסטרים, בהיקף כולל של 392 שעות אקדמיות. לחלק מהקורסים ניתן להירשם בנפרד.
-
קהל היעד
חובבי משחקים, גיימרים ובעלי תשוקה ליצירה. אין צורך בידע קודם.
*קבלה לתכנית מותנית במבחן ובראיון קבלה. -
מרצים
-
הקורס מוכר למימוש כספי הפיקדון לחיילים משוחררים