עיצוב ופיתוח משחקים
מסלול עיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים
שנקר בחזית הטכנולוגיה עם התוכנית ללימודי תעודה בעיצוב ופיתוח משחקים. בואו ללמוד תחום מרתק, להשתלב בתעשייה ולהיות חלק מהדור הבא של מפתחי ומעצבי המשחקים בארץ ובעולם
אם עולם המשחקים מרתק ומושך אתכם, ואם תמיד חלמתם ליצור משחקים בעצמכם - הגעתם למקום הנכון. אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו ולעשות את הצעד הראשון בבניית קריירה בתעשיית המשחקים הדיגיטליים בתוכנית לעיצוב ופיתוח משחקים של שנקר.
מבנה תכנית לימודים
סה״כ היקף: 350 שעות לימוד
תכנית שנתית / סמסטריאלית אינטנסיבית וכוללת פרויקט גמר
שלב א׳: יסודות ועקרונות - 100 שעות
מטרות: היכרות עם עולם המשחקים, בניית שפה עיצובית בסיסית, חשיבה ביקורתית.
- מבוא לעיצוב משחקים - עקרונות מכניקה, דינמיקה ואסתטיקה
- היסטוריה ותרבות של משחקים דיגיטליים - ממשחק הפונג ועד לעולמות ווירטואלים
- מבוא למנוע משחקים - יצירת משחק בסיסי כולל סצנה, אובייקטים ואינטראקציה
- ממשק משתמש - מסכים, זרימה ונגישות UI/UX
- עקרונות נרטיב אינטראקטיבי - בניית סיפור, בחירות, עיצוב דיאלוגים
שלב ב׳: כלים ותרגול מעשי - 170 שעות
מטרות: שליטה בכלים עיקריים ליצירת משחקים, עבודה מעשית בצוותים
- תכנות בסיסי במנוע משחק: לוגיקה, טריגרים, פיזיקה פשוטה
- פיתוח פרוטוטייפינג אינטראקטיבי - תרגול מהיר של רעיונות
- עיצוב גרפי בסיסי למשחקים - עבודה עם נכסים ויזואלים לדו-ממד ולתלת-ממד
- כלים לעבודה בצוותים: הכרות עם כלים כמו Github, Figma, Trello
- ניתוח משחקים וביקורת עיצובית - הבנה של מבנים קיימים וחדשנות
שלב ג׳: פרויקט מסכם והצגה - 80 שעות
מטרות: יישום כלים בפרויקט קצר, חיזוק מיומנויות הצגה, קבלת פידבק
- סדנת פרויקט גמר - פיתוח משחק קצר בקבוצות או בזוגות
- נרטיב וטכנולוגיה - ליווי, הנחיה ומנטורינג
- עמידה מול קהל - הצגת דמו - pitch, הכנת מצגת מקצועית
- שיעור סיכום: המשך מקצועי - תעשייה, יזמות, המשך לימודים
עוד על התוכנית
התוכנית לעיצוב ופיתוח משחקים (לשעבר "קורס פיתוח משחקי מחשב"), מסלול לימודים שהיה הראשון מסוגו בישראל כשקם ב-2009, העמידה דור חדש של מפתחי ומעצבי משחקים דיגיטליים. רבים מבין בוגרי התוכנית השתלבו בחברות משחקים מובילות בארץ או בחו"ל, פיתחו ו/או עיצבו משחקים זוכי פרסים או הצליחו כמפתחי משחקים עצמאיים.
בשנת הלימודים 2025-2026 אנחנו מציעים את התוכנית במהדורה מעודכנת, עם קורסים חדשים ומרצים מעולים. התוכנית המעודכנת תקנה לכם כלים לפיתוח משחקי מחשב, משחקים לפלטפורמות מובייל, קונסולות, לסביבות VR; לעיצוב עולמות משחק בשיטות מסורתיות ובעזרת AI; להפקה ומונטיזציה של משחקים ועוד
המקצועות המרכזיים הנלמדים בתכנית
- עיצוב משחקים, ניתוח משחקים, פרוטוטיפים
- תכנות מנוע המשחקים Unity
- AR - מציאות רבודה
- אודיו למשחקים - סאונד ואפקטים
- עיצוב וקונספט עם בינה מלאכותית Gen AI
- איור, מידול ותנועה בדו-מימד ותל מימד
- מבנה, סיפור, עיצוב דיאלוגים, בניית עולם
- סטודיו פתוח, ליווי מנטורינג, Pitch
ובנוסף...
- סדנאות העשרה באופנה דיגיטלית למשחקים
- האקתון בשיתוף פעולה עם חברות משחקים מובילות.
למי התוכנית מתאימה?
בוגרי המסלול להכשרת מעצבים ומפתחים של משחקים דיגיטליים צפויים להיות בעלי יכולת לעבודה רב-תחומית, חשיבה יצירתית ומעשית, ויכולת להשתלב בתעשיית המשחקים המקומית והבינלאומית. בהתבסס על תכניות לימוד חדשניות כדוגמת הלימודים באוניברסיטת קורנוול באנגליה, תכניות הלמידה ללימודי תעודה באוניברסיטת ניו-יורק ותכניות הלימודים למשחקים בבתי הספר בארץ כשנקר ותלתן, המסלול שואף להכשיר אנשי מקצוע שחושבים עיצובית, מבינים טכנולוגיה ומודעים להשפעתם החברתית והתרבותית של משחקים.
ההכשרה שמה דגש על תהליך פיתוח משחקים שלם - משלב הרעיון ועד להוצאתו לפועל, תוך פיתוח כישוריים טכניים, עיצוביים ואנושיים כאחד. בוגר/ת המסלול צפוי/ה להבין את שפת המשחקים הדיגיטליים כשפה עיצובית, אינטראקטיבית, ממוקדת שחקן (player-centric) ונרטיבית, ולשלוט בכלים המקובלים בתעשייה לצורך מימוש פרוייקטים איכותיים ובעלי משמעות.
מיומנויות נרכשות
מיומנויות טכניות:
- שליטה בכתיבת מסמכי עיצוב
- עקרונות UI/UX
- הבנה של יסודות בתכנות Unity
- הפקת פרוטוטייפים
- עיבוד סאונד
- עיצוב חזותי ונרטיב אינטראקטיבי GDD
מיומנויות רכות:
- עבודת צוות רב-תחומית
- תקשורת אפקטיבית
- ניהול זמן ופרויקטים
- חשיבה ביקורתית
- פתרון בעיות יצירתי
- יכולת למידה עצמאית
- הבנה של תהליכים הפקתיים
אופק תעסוקתי
הבוגרים יוכלו להשתלב בתעשיית המשחקים במגוון תפקידים: מעצבי משחקים, כותבי תוכן, מנהלי מוצר, אנשי Techart, מפיקים, מפתחים עצמאיים, אנשי תוכן למערכות למידה ומשחקים חינוכיים, או להמשיך ללימודים אקדמיים.
בוגרי התכנית יהיו חלק מקהילה מקצועית פעילה המקדמת חדשנות ויצירתיות במשחקים דיגיטליים ומעודדת שיתופי פעולה, יזמות, השתתפות בכנסים מקצועיים, האקתונים.

מפגש זום של התוכנית לפיתוח משחקים
יתקיים ביום ראשון ה-5 באוקטובר 2025, בשעה 18:00
המפגש מיועד למתעניינים להירשם לשנת הלימודים הבאה במסלול ללימודי תעודה בעיצוב ופיתוח משחקים.
במפגש תכירו את מנהלת התוכנית ד״ר ורד פנואלי ומרצים נוספים בתוכנית. תוכלו לקבל תשובות לשאלות שנוגעות למסלול, לקורסים השונים, למרצים, התכנים, אפשרויות התעסוקה וכו'.
-
איזה מחשב כדאי שיהיה לי ללימודים?
אנחנו נשאלים את השאלה שבכותרת לעיתים קרובות. יש מגוון עצום של מפרטים אפשריים ותמיד מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע לפני שרוכשים. בכל אופן, בחרנו להציע כאן מפרטים מומלצים והנחיות כלליות שיעזרו לכם לבחור מחשב שיוכל ללוות אתכם במהלך הלימודים.
מחשב נייד או שולחניהרבה מפתחי משחקים מעדיפים שולחני (Desktop) כמחשב העיקרי או היחיד, בגלל הנוחות בעבודה ממושכת ומשום שניתן לקבל מפרט חזק יותר מאשר מחשב נייד במחיר דומה.
אנחנו ממליצים לתלמידים שלנו להשתמש בלימודים במחשב נייד, כדי שיוכלו לעבוד בכיתה על הפרויקטים שהם מפתחים בבית, בצורה פשוטה ועם מינימום בעיות תאימות.
מפרט למחשב נייד- מחשב PC (ולא מק/אפל) - התוכנות בהן נשתמש מותאמות לסביבת Windows.
- מסך - לרוב דגמים עם מסכי 15.6 אינטש הם הנוחים והמשתלמים ביותר. מסך קטן יותר עלול להיות פחות נוח לעבודה. נייד עם מסך גדול יותר עשוי להיות כבד ומסורבל או יקר. רבים בוחרים לרכוש בנוסף מסך גדול שניתן לחבר אליו את הנייד, לעבודה נוחה בבית.
- כרטיס מסך - כרטיס מסך NVIDIA GeForce או ATI Radeon - בהתאם לתקציב שלכם. גם הדגמים הבסיסיים יעשו את העבודה.
- מעבד - i5 או i7 של אינטל או אחד המעבדים המקבילים של AMD (מסדרות Ryzen 5/7).
- זיכרון RAM - בנפח 16MB לפחות. יתרון ל-32MB.
- אחסון - כונן SSD בנפח 500GB לפחות. יתרון ל-1TB.
- עכבר חיצוני - הרבה יותר נוח מה-TouchPad המובנה במחשב.
- אוזניות טובות - חיוניות לעבודה עם סאונד וגם יעזרו לכם להתרכז.
מפרט מינימלי למחשב שולחני- מעבד - Intel Core i5 מדור 12 ומעלה או AMD Ryzen 5 סדרה 5000 ומעלה.
- מסך - 24 אינטש לפחות, Full HD/QHD, עם קצב רענון 144Hz–240Hz (גבוה יותר=טוב יותר), זמן תגובה 1-5ms (נמוך יותר=טוב יותר) ותמיכה ב-FreeSync/G-Sync.
- כרטיס מסך - NVIDIA GeForce RTX 3060 או AMD Radeon RX 6600 XT לפחות. יתרון לזיכרון VRAM בנפח 12GB או יותר.
- זיכרון - לפחות 16GB DDR4 במהירות 3200MHz ומעלה. רצוי 32GB.
- אחסון - כונן SSD בנפח 1TB לפחות, רצוי מסוג NVMe.
- מערכת הפעלה - Windows 11 64-bit.
-
- "בגיימינג חווים סטרס כמו בכל ספורט", ראיון עם עדי אלחדף (אוריאל דסקל, כלכליסט)
- זה לא כל כך נעים לראות גן סגור, אבל לפחות בגיימינג הם מתחילים להיפתח (קפטן אינטרנט, הארץ)
- Vered Pnueli: a leading female figure in the gaming world (CTECH)
- הכירו את החברה הישראלית שמייצרת את הסטטיק ובן אל של עולם הגיימינג, ראיון עם ניר מירצקי (קפטן אינטרנט, הארץ)
- הגיימינג שובר שיאים: האם הזינוק יימשך גם אחרי הקורונה? (כלכליסט)
- משחקים אותה: קריירה בגיימינג היא הדבר הכי חם בהייטק (מאקו)
- מספיק שהבוגרים שלנו ייצרו שני להיטים (כלכליסט)
- נכון לעכשיו: התואר לעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים (פורטפוליו)
- משחקי הקמפוס (FashionIsrael)
- נעליים מותאמות דרך האינטרנט ומשחק בלשים בסופר: שופינג, גרסת העתיד (אורן מג'ר, TheMarker)
- מעבדת מדיה תחקור את הקשרים בין עולם העיצוב למחשבים (אסף גולן, NRG)
- סטודנטים משנקר מפתחים משחקים שמטרתם שינוי חברתי (אסף גולן, NRG)
- מה באמת אפשר ללמוד ממשחקי מחשב (נטע אלכסנדר, הארץ)
- גיימינג הדור הבא: סטודנטים מפתחים אפליקציות (דרור האס, ynet)
- הישראלים שמרוויחים מיליונים מפיתוח משחקים לסלולר (מיה אפשטיין, TheMarker)
- איך פק-מן הגיע למוזיאון העיצוב (יובל סער, הארץ)
- תערוכת בוגרי פיתוח משחקים בשנקר (גיימר)
סרטונים: בוגרים • מרצים • מידע על התוכנית
מידע כללי
-
ימים ושעותמועדי קורסים קרובים30.10.2025 | רמת גןימי חמישי בין השעות 17:00-21:00
ימי שישי בין השעות 9:00-14:00
-
משך הקורס
מסלול בן שני סמסטרים, בהיקף כולל של 350 שעות אקדמיות.
-
קהל היעד
חובבי משחקים, גיימרים ובעלי תשוקה ליצירה. אין צורך בידע קודם.
*קבלה לתכנית מותנית במבחן ובראיון קבלה. -
מרצים
-
פרטים ובירורים
אורלי וכניש
-
הקורס מוכר למימוש כספי הפיקדון לחיילים משוחררים