משפחת שנקר משתתפת בצער המשפחות השכולות ומאחלת החלמה מהירה למשפחות הפצועים, ומייחלת לחזרת החטופים והשבויים לביתם.

עיצוב ופיתוח משחקים

מסלול עיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים 

שנקר בחזית הטכנולוגיה עם התוכנית ללימודי תעודה בעיצוב ופיתוח משחקים. בואו ללמוד תחום מרתק, להשתלב בתעשייה ולהיות חלק מהדור הבא של מפתחי ומעצבי המשחקים בארץ ובעולם

אם עולם המשחקים מרתק ומושך אתכם, ואם תמיד חלמתם ליצור משחקים בעצמכם - הגעתם למקום הנכון. אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו ולעשות את הצעד הראשון בבניית קריירה בתעשיית המשחקים הדיגיטליים בתוכנית לעיצוב ופיתוח משחקים של שנקר.

מבנה תכנית לימודים

סה״כ היקף: 350 שעות לימוד

תכנית שנתית / סמסטריאלית אינטנסיבית וכוללת פרויקט גמר  

 

שלב א׳: יסודות ועקרונות - 100 שעות

מטרות: היכרות עם עולם המשחקים, בניית שפה עיצובית בסיסית, חשיבה ביקורתית.

  • מבוא לעיצוב משחקים - עקרונות מכניקה, דינמיקה ואסתטיקה
  • היסטוריה ותרבות של משחקים דיגיטליים - ממשחק הפונג ועד לעולמות ווירטואלים
  • מבוא למנוע משחקים - יצירת משחק בסיסי כולל סצנה, אובייקטים ואינטראקציה
  • ממשק משתמש - מסכים, זרימה ונגישות UI/UX
  • עקרונות נרטיב אינטראקטיבי - בניית סיפור, בחירות, עיצוב דיאלוגים

 

שלב ב׳: כלים ותרגול מעשי - 170 שעות

מטרות: שליטה בכלים עיקריים ליצירת משחקים, עבודה מעשית בצוותים

  • תכנות בסיסי במנוע משחק: לוגיקה, טריגרים, פיזיקה פשוטה
  • פיתוח פרוטוטייפינג אינטראקטיבי - תרגול מהיר של רעיונות
  • עיצוב גרפי בסיסי למשחקים - עבודה עם נכסים ויזואלים לדו-ממד ולתלת-ממד
  • כלים לעבודה בצוותים: הכרות עם כלים כמו Github, Figma, Trello
  • ניתוח משחקים וביקורת עיצובית - הבנה של מבנים קיימים וחדשנות

 

שלב ג׳: פרויקט מסכם והצגה - 80 שעות

מטרות: יישום כלים בפרויקט קצר, חיזוק מיומנויות הצגה, קבלת פידבק

  • סדנת פרויקט גמר - פיתוח משחק קצר בקבוצות או בזוגות
  • נרטיב וטכנולוגיה - ליווי, הנחיה ומנטורינג
  • עמידה מול קהל - הצגת דמו - pitch, הכנת מצגת מקצועית
  • שיעור סיכום: המשך מקצועי - תעשייה, יזמות, המשך לימודים


עוד על התוכנית

התוכנית לעיצוב ופיתוח משחקים (לשעבר "קורס פיתוח משחקי מחשב"), מסלול לימודים שהיה הראשון מסוגו בישראל כשקם ב-2009, העמידה דור חדש של מפתחי ומעצבי משחקים דיגיטליים. רבים מבין בוגרי התוכנית השתלבו בחברות משחקים מובילות בארץ או בחו"ל, פיתחו ו/או עיצבו משחקים זוכי פרסים או הצליחו כמפתחי משחקים עצמאיים.

בשנת הלימודים 2025-2026 אנחנו מציעים את התוכנית במהדורה מעודכנת, עם קורסים חדשים ומרצים מעולים. התוכנית המעודכנת תקנה לכם כלים לפיתוח משחקי מחשב, משחקים לפלטפורמות מובייל, קונסולות, לסביבות VR; לעיצוב עולמות משחק בשיטות מסורתיות ובעזרת AI; להפקה ומונטיזציה של משחקים ועוד


המקצועות המרכזיים הנלמדים בתכנית

  • עיצוב משחקים, ניתוח משחקים, פרוטוטיפים
  • תכנות מנוע המשחקים Unity
  • AR - מציאות רבודה
  • אודיו למשחקים - סאונד ואפקטים
  • עיצוב וקונספט עם בינה מלאכותית Gen AI
  • איור, מידול ותנועה בדו-מימד ותל מימד
  • מבנה, סיפור, עיצוב דיאלוגים, בניית עולם
  • סטודיו פתוח, ליווי מנטורינג, Pitch

ובנוסף...

  • סדנאות העשרה באופנה דיגיטלית למשחקים
  • האקתון בשיתוף פעולה עם חברות משחקים מובילות.


למי התוכנית מתאימה?

בוגרי המסלול להכשרת מעצבים ומפתחים של משחקים דיגיטליים צפויים להיות בעלי יכולת לעבודה רב-תחומית, חשיבה יצירתית ומעשית, ויכולת להשתלב בתעשיית המשחקים המקומית והבינלאומית. בהתבסס על תכניות לימוד חדשניות כדוגמת הלימודים באוניברסיטת קורנוול באנגליה, תכניות הלמידה ללימודי תעודה באוניברסיטת ניו-יורק ותכניות הלימודים למשחקים בבתי הספר בארץ כשנקר ותלתן, המסלול שואף להכשיר אנשי מקצוע שחושבים עיצובית, מבינים טכנולוגיה ומודעים להשפעתם החברתית והתרבותית של משחקים.

ההכשרה שמה דגש על תהליך פיתוח משחקים שלם - משלב הרעיון ועד להוצאתו לפועל, תוך פיתוח כישוריים טכניים, עיצוביים ואנושיים כאחד. בוגר/ת המסלול צפוי/ה להבין את שפת המשחקים הדיגיטליים כשפה עיצובית, אינטראקטיבית, ממוקדת שחקן (player-centric) ונרטיבית, ולשלוט בכלים המקובלים בתעשייה לצורך מימוש פרוייקטים איכותיים ובעלי משמעות.

 

מיומנויות נרכשות

מיומנויות טכניות: 

  • שליטה בכתיבת מסמכי עיצוב
  • עקרונות UI/UX
  • הבנה של יסודות בתכנות Unity
  • הפקת פרוטוטייפים
  • עיבוד סאונד
  • עיצוב חזותי ונרטיב אינטראקטיבי GDD

מיומנויות רכות:

  • עבודת צוות רב-תחומית
  • תקשורת אפקטיבית
  • ניהול זמן ופרויקטים
  • חשיבה ביקורתית
  • פתרון בעיות יצירתי
  • יכולת למידה עצמאית
  • הבנה של תהליכים הפקתיים


אופק תעסוקתי

הבוגרים יוכלו להשתלב בתעשיית המשחקים במגוון תפקידים: מעצבי משחקים, כותבי תוכן, מנהלי מוצר, אנשי Techart, מפיקים, מפתחים עצמאיים, אנשי תוכן למערכות למידה ומשחקים חינוכיים, או להמשיך ללימודים אקדמיים.

בוגרי התכנית יהיו חלק מקהילה מקצועית פעילה המקדמת חדשנות ויצירתיות במשחקים דיגיטליים ומעודדת שיתופי פעולה, יזמות, השתתפות בכנסים מקצועיים, האקתונים. 

מידע כללי

  • ימים ושעות
    מועדי קורסים קרובים
    30.10.2025 | רמת גן
    ימי חמישי בין השעות 17:00-21:00
    ימי שישי בין השעות 9:00-14:00

  • משך הקורס

    מסלול בן שני סמסטרים, בהיקף כולל של 350 שעות אקדמיות.

  • קהל היעד

    חובבי משחקים, גיימרים ובעלי תשוקה ליצירה. אין צורך בידע קודם. 
    *קבלה לתכנית מותנית במבחן ובראיון קבלה.

  • מרצים
  • פרטים ובירורים

    אורלי וכניש

  • הקורס מוכר למימוש כספי הפיקדון לחיילים משוחררים

מהבלוג