פיתוח משחקים וחשיבה המצאתית לאנשי חינוך

כל מי שעובד עם ילדים יודע שהמשחק הוא שפתם של כל הילדים, זו הדרך הטבעית עבורם ללמידה והתפתחות.

שילוב משחק מוכיח שיפור בהישגים הלימודיים ובאקלים החינוכי. המשחק הינו גורם מיטיב בביסוס תקשורת מורים-תלמידים, מהווה אפשרות להערכה חלופית ומסייע בהצבת גבולות ובניית סביבה חיובית ומהנה בבית הספר במסגרות אחרות.

המחלקה ללימודי המשך בשנקר מציעה תכנית לימודים חדשה וייחודית לאנשי חינוך המעוניינים לפתח ולהמציא דרכי הוראה משחקיות וחווייתיות ולשלב חשיבה המצאתית בדרכי ההוראה שלהם.

בוגרי התכנית יהוו גורם שמביא את הרוח המשחקית אל מערכת החינוך, ויוכלו להציע מגוון תחומים אלטרנטיביים ללמידה ולכל תכנית פדגוגית שתבנה במרחבי הלמידה השונים.

  • המפגשים יתחלקו לשלושה חלקים

    • תיאוריה ועקרונות המשחק- תוך התנסות, הפעלה ותרגילים.
    • סדנת אורח בתחומים שונים, שמעוררים השראה לשילוב רוח משחקית בכיתה ומקנים כלים יישומיים ומגוונים.
    • פיתוח והמצאת חוויה משחקית.
  • טל שרייבר

    מנהלת התוכנית. ממציאה ומעצבת צעצועים, נציגת חברת Spin Master בישראל.

    בעלת ניסיון של יותר מ-20 שנה בעולם הצעצועים כממציאה ומעצבת רעיונות לצעצועים בשוק הבינלאומי, ונמצאת בקשר עם חברות הצעצועים המובילות בעולם. ב-4 השנים האחרונות עובדת עבור Spin Master ונמצאת בקשר עם ממציאים, מעצבים וחברות טכנולוגיה.

    גליה חי

    סדנה לחומרים רכים והיסטוריה של הבובות.

    בעלת תואר ראשון מהמחלקה לאומנות בבצלאל, ובעלת ידע רב בפיסול ובעבודה עם חומרים מגוונים. כעשרים שנה מעצבת ומייצרת בובות בד לילדים ובעלת ידע ונסיון רב בתחום. בוגרת תואר שני בעיצוב בין תחומי בשנקר, עבודת התזה שלה עסקה בבובות בד על מאפייניהן התרבותיים, החומריים, הטכנולוגיים והצורניים השונים.

    גלעד פודגור

    כלים להמחשת רעיונות באמצעים ביתיים.

    ממציא, מעצב תעשייתי, בעל תואר ראשון בעיצוב תעשייתי ותעודת הוראה מהמכון הטכנולוגי חולון. בוגר התכנית להמצאת צעצועים בשנקר. עובד כמעצב פרילנס בסטודיו של חברת Spin Master הקנדית. מעצב בתלת מימד ודו מימד, מתכנן, בונה מודלים ומצייר.

    רועי כפיר

    ילדים ממציאים משחקים.

    מורה בחינוך הדמוקרטי, ממציא צעצועים ומוביל תכנית ילדים ממציאים משחקים. בוגר התכנית להמצאת צעצועים בשנקר.

    חווה אברמסקי

    שילוב משחק בטכנולוגיות וחדשנות חינוכית במדעים.

    דוקטורנטית לעיצוב סביבות למידה ופיתוח חומרי למידה. מעצבת פדגוגית מזה כ-25 שנה. עוסקת בפיתוח ספרי לימוד חומרי הוראה, משחקים ממוחשבים, סימולציות ואתרי לימוד. בעלת תואר שני בהוראת המדעים, שילוב טכנולוגיה בחינוך.

    יהודית ענבר

    המחשת תכנים היסטוריים דרך משחק ודמיון.

    לשעבר מנהלת אגף המוזיאונים ביד ושם. שימשה כמנהלת המחלקה לאמנות ולמוזיאונים במשרד החינוך. אוצרת התערוכה "אין משחקים ילדותיים", משחק ויצירה של ילדים בתקופת השואה; "'כתמים של אור", להיות אישה בשואה; "ארכיטקטורה של רצח", תוכניות הבנייה של אושויץ-בירקנאו. בימים אלה סיימה את הכנת התערוכה "אנדרטה של מעשים טובים", תקוות וחלומות של ילדים בתקופת השואה.

    אבי בינו

    מתמטיקה ופלדנקרייז בכיתה.

    מורה ומטפל בשיטת פלדנקרייז. מטפל בילדים בעלי צרכים מיוחדים בגישת ג'רמי קראוס ובשיטת ריבלאנס (אינטגראציה מבנית). משתתף בפרויקט פלדנקרייז ומתמטיקה. מתרגל וחוקר תהליכי למידה ומודעות דרך פרקטיקות בתנועה ותהליכי התפתחות אישית.

    נגה אלחסיד

    סדנת צעצועים זזים.

    בוגרת מסלול אמנות בצלאל, מורה לאמנות, מלמדת בסדנה לבניית צעצועים זזים.  מעבירה סדנאות  של מכאניקה בסיסית ועקרונות משחקיים באמצעים ובחומרים קלים לעיבוד כמו קרטון ונייר. עובדת במוזיאון המדע של סן פרנסיסקו כמנחת סדנאות אומן לצוות ולקהל הרחב.

מהבלוג

מידע כללי

קורסים נוספים