התוכנית המחדשת לניהול אופנה

Quality • Desire • Technology

אומרים עליו שהוא הגורם השני המזהם בעולם, שהוא נצלני, לא אתי, לא אותנטי, לא הוגן ולא שקוף. שהוא מייצר הרבה מדי, מהר מדי, באיכות נמוכה מדי וגורם ללקוחותיו להתייחס לתוצריו כאילו היו חד-פעמיים. זה מה שאומרים על ענף האופנה כיום. אבל לא הכל כך.  

בעשור האחרון נושבות רוחות חדשות מתוך הענף, המערערות על ה"סדר הישן". המגיפה העכשווית תפסה את ענף האופנה עם "מחלות רקע" רבות והאיצה מהלכים לשינוי עמוק ב"שיטה של האופנה". 

לצד רעידת האדמה במותגי העל אשר מזעזעת את שיטות הייצור, התאגידיות, לוח הזמנים של הענף, השיווק ונקודות המכירה, החלו לצמוח מבנים חדשים של חברות קטנות ומעצבים עצמאיים אשר יוצרים ויוצקים תוכן חדש, מגובים ברוח גבית של צרכנים חדשים, בעלי אג'נדות ברורות. בגדים ואופנה כאן כדי להישאר.

השינוי המטלטל של הענף ושינויים בהרגלי הצריכה מצמיחים צרכים חדשים, תפקידים חדשים ומרחבי ידע חדשים שחייבים להתעדכן במהירות. פריצות טכנולוגיות החל מתהליך פיתוח הקולקציה, דרך הייצור, לאורך כל שרשרת האספקה, השיווק ועד לשירות הלקוחות, מספקות תחומי מקצוע חדשים.

בשדרת הניהול נולדים תפקידים חדשים עם יכולות וידע בינתחומיים (לחלקם עדיין אין שם), אשר חייבים להתאים לאופיו הספציפי של הענף. בעלי תפקידים אלו יכולים להגיע מרקעים שונים ומגוונים – חלקם צמחו בענף עצמו, חלקם בעולם העיצוב, חלקם בעלי הכשרה ניהולית וחלקם מגיעים כיוון שעייפו מהתחום האחר שעסקו בו. המשותף להם: התשוקה לאופנה.

האופנה הינה עולם מופלא: עולם אשר חובק בתוכו היבטים חברתיים וכלכליים, פוליטיים וניהוליים. חלומות ופרקטיות, תשוקות ושיווק, יצירתיות וחשבונאות, מלאכת יד ותעשייה, אומנות וקמעונאות, חזון לעתיד בהווה והווה דורש יומיומי.

• • •

התכנית לניהול אופנה מסיימת את שנתה השמינית בהובלתה של הגב' טליה בורק, מרצה בכירה באקדמיות לעיצוב ובעלת ניסיון עשיר בתחום האופנה הן מצד העיצוב והן מתחום הניהול. התכנית מקיפה גם תיאוריות וגם פרקטיקות הייחודיות לניהול, סחר וקניינות אופנה. מתעדכנת בכל שנה בתכנים הרלוונטיים, בצרכי השוק ובמרצים השונים אשר מגיעים מהענף ועוסקים בו. התכנים מועברים דרך הרצאות, שיתופי פעולה עם חברות בארץ, סדנאות והנחיה אישית.

ייחודה בריבוי המפגשים עם נושאי תפקידים שונים בענף, אשר מהווים בסיס לפיתוח רשת קשרים עסקיים וחברתיים.

התוכנית מיועדת לבוגרי תואר ראשון, קורסי הכשרה ותעודה או בעלי ניסיון מוכח בענף.

העומדים בדרישות התוכנית יקבלו בסיום הלימודים תעודת גמר.

לאלה מכם אשר נדבקו בחיידק האופנה, ויש בהם את האומץ והדמיון לברוא את עתיד הענף – זה המקום לצמוח. נדרשים מוחות רעננים ויצירתיים - כדי לערער על הישן ולהמציא חדש, מבלי לפגוע בערכים הישנים הטובים. 

  • התכנית משלבת מרחבי ידע תיאורטיים והתנסויות בפרקטיקה.

    סמסטר א' - תיאוריות // סה"כ 117 שעות, 13 שבועות.

    • כלכלה - יסודות וניתוח בתחום האופנה - עקרונות יסוד של התיאוריה והניתוח הכלכלי וסוגיות שונות מתחום הניהול. הניתוח הכלכלי ישלב בין הנושאים התיאורטיים לבעיות וקבלת החלטות העולים בעשייה היומיומית. דרישת הקורס: נוכחות, תרגילים שוטפים.
    • יסודות בסחר ושיווק אופנה - מושגי יסוד בשיווק, ניהול וסחר באופנה. מיפוי הענף והבנת ייחודו. ניתוח השינויים בעת העכשווית. הקניית ידיעה מרחבית של כל המרכיבים מגבשי ההחלטות לעסקים באופנה. דרישת הקורס: נוכחות, תרגילים שוטפים.
    • סמינריון של התכנית - סדרה של מפגשים קצרים בנושאים כמו: פיתוח מוצר אופנה, ניהול איכות, מיקור חוץ באופנה, יבוא-יצוא וסחר בינלאומי באופנה, ניהול מו"מ ותקשורת בינאישית, ניהול שרשרת אספקה. דרישת הקורס: נוכחות, תרגיל מסכם.
    • סדנת מומחים.

    סמסטר ב' - פרקטיקות // סה"כ 126 שעות. 14 שבועות.

    • סדנאות מומחים: מיתוג, שיווק דיגיטלי, תכנון וניתוח, יזמות ותכנון עסקי באופנה-פרויקט הגמר. 
    • דרישת הסדנאות: נוכחות, הגשת תרגילים שבועיים/הגשת סיום - חובה.
    • סדנא בקניינות אופנה: הכרה ואפיון בדים, זיהוי טרנדים, הבנה בהתנהגות צרכנים, בניית תמהיל קולקציה, בניית תקציב קניות. דרישת הקורס: נוכחות, הגשת תרגילים שבועיים ותרגיל מסכם - חובה.
    • סמינריון בכירים - מפגשים שבועיים עם נושאי תפקידים בענף האופנה בנושאים שונים כמו: פיתוח מוצר וניהול ייצור, זכיינות, מותג אופנה מקומי, ניהול מסחרי, ניהול מותג אופנה בינלאומי, ניהול רשת חנויות/סטודיו, הקמת עסק, ניהול שיווק ומדיה, מיצוב חזותי, יחסי ציבור באופנה, קיימות ואופנה, טכנולוגיה באופנה. דרישת הקורס: נוכחות מלאה.

    לאלה מכם המשלבים יכולת ארגונית וחשיבה ניהולית יחד עם קריאטיביות, זיקה ואהבה לאופנה - זה המקום לצמוח.

    המחלקה ללימודי המשך ולימודי חוץ בשנקר פועלת לפי הנחיות משרד הבריאות (התו הסגול). באם ההנחיות יחייבו, הלימודים יעברו למתכונת מקוונת (Zoom).

מהבלוג

מידע כללי

  • ימים ושעות
    מועדי קורסים קרובים
    28.10.2020
    ימי רביעי בין השעות 17:00-19:30

  • משך הקורס

    סה"כ 243 שעות לימוד, 27 שבועות. הלימודים נערכים פעמיים בשבוע בימים רביעי 17:05-19:35 וביום שישי בשעות 8:30-13:45 למשך 8-9 חודשים. 

  • קהל היעד

    בוגרי תואר ראשון אופנה וטקסטיל, מנהל עסקים, כלכלה, תקשורת וכד' או לבעלי וותק וניסיון מוכח בענף לפחות שנתיים (חובה תעודת בגרות מלאה). הקבלה לקורס מותנית בראיון אישי (שיתקיים באמצעות Zoom).

  • מרצים
    טליה בורק ומרצים אורחים
  • למידע נוסף ולהרשמה

קורסים נוספים