התוכנית לניהול אופנה

ענף האופנה ייחודו בהיותו בינתחומי. הוא חובק בתוכו היבטים חברתיים וכלכליים, פוליטיים וניהוליים. חלומות ופרקטיות, תשוקות ושיווק, יצירתיות וחשבונאות, מלאכת יד ותעשייה, אומנות וקמעונאות, חזון לעתיד בהווה והווה דורש יומיומי.

תעשיית האופנה צמחה כצורך מקומי, נפתחה להוויה הגלובלית ועם הפנים לגלוקליות. קמעונות האופנה המסורתית משנה פניה. אופליין? אונליין? Omni-Channel?

פריצות טכנולוגיות החל מתהליך פיתוח הקולקציה, דרך הייצור, לאורך כל שרשרת האספקה ועד לשירות הלקוחות, מספקות תחומי מקצוע חדשים.

רשתות מקומיות ובינלאומיות מרחיבות פעילות, ובשדרת הניהול נדרשים מגוון בעלי תפקידים עם יכולות וידע בינתחומיים, האחראים על תחומים ספציפיים לענף. בעלי תפקידים אלו מגיעים מרקעים שונים ומגוונים – חלקם צמחו ברשתות עצמן, חלקם בעולם העיצוב, חלקם בעלי הכשרה ניהולית או מגיעים מכל תחום אחר עם תשוקה לאופנה.

במשך שנים רבות לא הייתה תכנית הכשרה המיועדת לאלו העובדים בתחום ולאלו המעוניינים להשתלב בו, גם אם באופן עצמאי. אנו, במחלקה ללימודי חוץ בשנקר, פיתחנו תכנית שכזו.  

בהובלתה של גב' טליה בורק, מרצה בכירה באקדמיות לעיצוב ובעלת ניסיון עשיר בתחום האופנה, נבנתה תכנית ייעודית, המכשירה את שדרת הניהול בענף האופנה ומעניקה כלים הכרחיים להבנת הענף.

התכנית מקיפה את התיאוריות, העקרונות והפרקטיות הייחודיות לניהול, סחר וקניינות אופנה. התכנים יועברו דרך הרצאות, מפגשים עם בכירי התעשייה בארץ, סדנאות והנחיה אישית.

התוכנית מיועדת לבוגרי תואר ראשון, או בעלי ניסיון מוכח בענף.

העומדים בדרישות התכנית יקבלו בסיום הלימודים תעודת גמר.

לאלה מכם המשלבים יכולת ארגונית וחשיבה ניהולית יחד עם קריאטיביות, זיקה ואהבה לאופנה – זה המקום לצמוח.

  • פירוט תכנית הלימודים:

    סמסטר א' – תיאוריות // סה"כ 142 שעות, 15 פגישות

    • כלכלה – יסודות וניתוח בתחום האופנה. מיקרו כלכלה, מאקרו כלכלה, תמחיר, ניהול סיכונים פיננסיים, מאזן הפירמה – בהדגש אופנה. דרישת הקורס: נוכחות, תרגילים שוטפים.
    • יסודות בסחר קניינות ושיווק אופנה. מושגי יסוד בשיווק, ניהול, סחר, קניינות ותיאום אופנה. הקניית ידיעה מרחבית של כל המרכיבים מגבשי ההחלטות לעסקים באופנה. דרישת הקורס: נוכחות, תרגילים שוטפים.
    • סמינריון של התכנית. פיתוח מוצר אופנה, ניהול איכות, מיקור חוץ באופנה, יבוא-יצוא וסחר בינלאומי באופנה, ניהול מו"מ ותקשורת בינאישית, ניהול שרשרת אספקה. דרישת הקורס: נוכחות, תרגיל מסכם.
    • סדנת מומחים.

    סמסטר ב' – פרקטיקות // סה"כ 158 שעות. 16 פגישות

    • סדנאות מומחים. מיתוג/מיצוב חזותי, בניית תכנית עסקית, שיווק דיגיטלי. דרישת הקורס: נוכחות, הגשת תרגילים שבועיים חובה.
    • סדנא בקניינות אופנה. הכרה ואפיון בדים, זיהוי טרנדים, בניית תמהיל קולקציה, בניית תקציב קניות. דרישת הקורס: נוכחות, הגשת תרגילים שבועיים חובה.
    • סמינריון בכירים. חדשנות ואופנה, זכיינות, מותג אופנה מקומי, ניהול מסחרי, ניתוח דוחות, ניהול מותג אופנה, ניהול רשת חנויות, ניהול רצפת מכירה, אסטרטגית מכירה, קידום מכירות ופרסום אופנה, שיווק מקוון. יחסי ציבור באופנה. דרישת הקורס: נוכחות מלאה.
    • פרזנטציה עסקית יצירתית. תרגיל המסכם את סדנאות המומחים והקורס. דרישת הקורס: נוכחות, הגשת תרגיל מסכם.

מהבלוג

מידע כללי

  • ימים ושעות
    מועדי קורסים קרובים
  • משך הקורס

    כ-300 שעות

  • קהל היעד

    בוגרי תואר ראשון אופנה וטקסטיל, מנהל עסקים, כלכלה, תקשורת. או לבעלי וותק וניסיון מוכח בענף. הקבלה לקורס מותנית בראיון אישי. 

  • מרצים
    טליה בורק ומרצים אורחים
  • למידע נוסף ולקביעת ראיון קבלה

קורסים נוספים