משפחת שנקר משתתפת בצער המשפחות השכולות ומאחלת החלמה מהירה למשפחות הפצועים, ומייחלת לחזרת החטופים והשבויים לביתם.

מלגות למצטייני עיצוב ופיתוח משחקי מחשב

חברת פלאריום, אחת השותפות של התוכנית לעיצוב ופיתוח משחקים בניצוחה של ד"ר ורד פנואלי, העניקה לאחרונה מלגות הצטיינות לשני בוגרים מבטיחים של התוכנית, בן מנשה ויונתן גורין, שהקימו סטודיו למשחקי מחשב. הסיפור לפניכם.

פלאריום היא מובילת שוק, אחת החברות הגדולות בארץ לפיתוח משחקי מחשב, עם רזומה עשיר של משחקים (כמו Total Domination, Farmandia, Pirates: Tides of Fortune, Poker Shark, Lockdown, Bug Warsand Fashion City ועוד רבים וטובים), קרוב ל-100 מיליון משתמשים רשומים וכ-3 מיליון לקוחות חוזרים מדי יום.

אנחנו מקיימים עם פלאריום שיתוף-פעולה הדוק ומהנה במסגרת התוכנית לעיצוב ופיתוח משחקים, ואחד הצדדים שלו הן המלגות שהם מעניקים לבוגרים המצטיינים - הפעם לבן ויונתן, שהפכו בין לילה מסטודנטים ליזמים.

בן מנשה התחיל את דרכו בעולם המדיה בתחום האנימציה התלת-מימדית, עבד (בין היתר) עבור חברת Shoreline Hollywood, כאנימטור לדמויות. 

בתור גיימר מושבע, תמיד הייתה בו משיכה לפיתוח משחקי מחשב. במהלך שנת הלימודים עבד בן על פרויקטים שונים עד למשחק הגמר אותו עשה בשיתוף פעולה מלא עם יונתן. (בהמשך מעט הרחבה). המשחק שמעסיק אותו בזמנו הפנוי בימים אלה הוא The Binding of Isaac.

בן ויונתן, הבוגרים שזכו במילגה מחברת פלאריוםבן ויונתן, הבוגרים שזכו במילגה מחברת פלאריום

"ברמה אישית חשוב לי ללמוד את ההבדל בין סוגי המדיה, וכיצד לייצר חוויה ייחודית אצל השחקנים. ברמה המקצועית אני מאמין שאין כמו התנסות אמיתית ו'לכלוך' ידיים, ועל כך אני רוצה להודות לסגל המורים והמנחים בשנקר ששמים דגש רציני על כך".

יונתן גורין החל את דרכו כמיישם ומתכנת של מערכות מידע פיננסיות והתמקצע בתחום של בינה עסקית. עבד בחברות גדולות במשק כגון קומברס, מל"מ, ריטליקס ואחרות. במרוצת השנים רכש שליטה במגוון כלים וטכנולוגיות. במהלך לימודיו בשנקר, עבד יונתן על מספר פרוייקטים בהם למד לשלב בין העקרונות של עולם התוכנה לאלו של עולם העיצוב.

יונתן חבר בעמותת גיים איז (GameIS, עמותת תעשיית המשחקים דיגיטליים בישראל), ומשתתף בכל האירועים של התעשיה. בזמנו הפנוי הוא לומד שלל נושאים, ביניהם פיזיקה, טיפוגרפיה, בלשנות ועוד, וגם "חורש על Kerbal Space Program". "בלימודים הכי תרמו לי קורסי העיצוב בהם למדתי להסתכל מזווית אחרת על הנושא הכללי של יצירת חווייה לשחקנים, וגישות פיתוח בפרט. הייתה לי הזכות ללמוד אצל אנשי מקצוע ברמה כמו זו של נועם אבטה (עיצוב) ויובל מרקוביץ' (תוכנה), שבזכותם למדתי המון גם בתחומים בהם היה לי יותר נסיון".

עם סיום הלימודים בשנקר הצמד הקים סטודיו אינדי למשחקי מחשב ומובייל בשם "Wesome" - בן מעצב, יונתן מתכנת ועל כל השאר הם מחליטים יחד. בסטודיו המשיכו לפתח את פרוייקט הגמר שלהם מהלימודים, משחק פאזל בעל אופי מאוד נקי ויפה, שנקרא Primitives והיום הם חתומים כבר על חוזה להפצתו ועובדים במרץ על סיום פיתוחו.

האם זו היתה אהבה ממבט ראשון?
"אין חיה כזאת אהבה ממבט ראשון - יש תהליך ארוך ומייגע של עליות וירידות כמו בכל דבר, הכי חשוב זה מסירות והשקעה."

איזה מיתוס בקשר למשחקי מחשב נשבר לכם במהלך הלימודים?
לא נשבר... ידענו שזה הרבה עבודה קשה והשקעה , אבל מצד שני כיפית ומספקת 

מה הדבר הכי חשוב שנתנו לכם הלימודים בשנקר?
"מעבר לתוכן העיצובי והטכני ברמה מאוד גבוהה, קיבלנו חשיפה לכל הקשור להפקה ועשייה של משחקים, משהו שלא ניתן ללמוד מספרים או סרטונים ביוטיוב."

עצה למי שרוצה להכנס לתחום
"תבנו משחקים, לא משנה איך ולמה, העיקר שתבנו כמה שיותר ואל תתייאשו..."

איך זה לעבוד בצוות על משחק?
"(בן:) לפעמים רבים כמו זוג נשוי, בסוף מגיעים לפשרה וממשיכים הלאה. יונתן תמיד אומר ש'פיתוח משחקי מחשב הוא לא משחק' וזה נכון. לא משחק אבל בכל זאת כיף".

אנחנו מחכים בקוצר רוח לראות את המשחקים שבן ויונתן יוציאו תחת ידיהם.

פורסם ע"י שוקי בתאריך 2/10/2015

יסודות האיור עם עמוס אלנבוגן (אונליין)

עיצוב

קורס האיור הנחשב של שנקר, בהנחיית עמוס אלנבוגן, עכשיו בגירסת אונליין שתאפשר לכם ללמוד מהסלון או במרפסת

12 מפגשי אונליין (זום) בני שעתיים מלאות כל אחד.