אל תחכו שיגלו אתכם

הדרך להצלחה כעצמאים או בעלי עסק קטן בתחומי האמנות והעיצוב, רצופה מכשולים אוביקטיביים וסוביקטיביים. קורס הקמה ופיתוח עסקים יצירתיים יעזור לכם לצלוח אותם.

הקורס הקמה ופיתוח עסקים יצירתיים הוקם כדי לסייע לבוגרי שנקר (ומועמדים מתאימים אחרים), לקחת את היכולות, הכישורים והידע שלהם, ולהפוך אותם לעסק מצליח.

משתתפי הקורס ירכשו כלים, שיטות וידע שיעזרו להם בהקמת עסק חדש או בפיתוח של עסק קיים – החל מהתמודדות עם רשויות המס והאספקטים החוקיים השונים, דרך כתיבת תוכנית עסקית, השגת מימון, שיווק ומכירה, ועד לניהול השוטף.

יעל קפלן בהרצאה לעצמאים ובעלי עסקים קטנים.יעל קפלן בהרצאה לעצמאים ובעלי עסקים קטנים.

יעל קפלן, מרכזת הקורס והמרצה העיקרית, ניהלה בעבר את פעילות מערך מעוף של משרד הכלכלה באזור השרון. המערך, הכפוף לסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, מסייע ליזמים ובעלי עסקים בייעוץ, הדרכה, מימון ועוד.

שוחחנו עם יעל קפלן, כדי להבין טוב יותר את הרעיונות והגישה שמאחורי הקורס.

 

יעל, למה בעצם יש צורך בקורס כזה?

"להקים ולפתח עסק זה תמיד אתגר, אבל כשמדובר באמנים ומעצבים האתגר גדול יותר כי לעיתים קרובות ההתנהלות העסקית קשה להם יותר".

 

למה זה קורה?

"כי תמיד יש מתח בין המישור היצירתי למישור העסקי. מדובר באנשים בלעיתים קרובות מתקשים, או אפילו נתרעים, מלהיות מכוונים עסקית. קשה להם לחשוב על מה שהם עושים כעל עסק, כי הם תופסים את זה כזילות של היצירה שלהם."

"הם חוששים 'להתמסחר', לאבד את הספונטניות, ולפעמים מעדיפים להתרכז בלהיות יצירתיים מתוך תקווה ש'יגלו אותם'. אבל מה לעשות שבינתיים צריך גם להתפרנס".

 

יכול להיות שהחשש מוצדק? אולי באמת עדיף לאמן או למעצב להקדיש את המשאבים ואת היצירתיות שלו למה שהוא טוב בו ולהשאיר לאחרים את היצירתיות העסקית?

"אדרבא, התנהלות נכונה במישור העסקי היא בדיוק מה שיכול לספק את 'השקט התעשייתי' שדרוש ליצירה. בעבודה היצירתית חשוב לשמור על הספונטניות. בהתנהלות העסקית עדיף לעבוד בצורה שיטתית, וזה בדיוק מה שאנחנו רוצים להקנות לתלמידים – כלים פרקטיים ושיטות עבודה שבסופו של דבר ישאירו להם יותר זמן לתהליך היצירתי".

 

במה בעצם המידע והידע שנדרשים מאמנים ומעצבים להתנהלות עסקית טובה שונה מזה שנדרשים לו עצמאים ובעלי עסקים אחרים, ואיך זה מתבטא בקורס?

"החשיבה העסקית דומה בעקרונות שלה כשעוברים בין תחומים. אבל הקורס יספק גם הדרכה פרקטית שקשורה להזדמנויות, אפשרויות וערוצי פעילות שייחודיים לתחומי העיצוב והאמנות."

"לדוגמא: בנושא המימון וההתנהלות הפיננסית – ממי ניתן לקבל הלוואות, אילו קרנות תומכות יש וכיצד פונים אליהן להגשת מועמדות, ממי מקבלים ליווי פיננסי, ועוד. יש אפשרויות שמעטים מודעים אליהן. למשל, קבלת מימון מהמדען הראשי – על פניו, זה נראה כמו ערוץ שלא רלוונטי לתחום הזה ומסתבר שזה ממש לא המצב".

"גם בנושא השיווק והמכירות יש אפשרויות שייחודיות לתחום, כמו פלטפורמות ייעודיות לאמנים ומעצבים - אתרי אינטרנט, תערוכות, שווקי מעצבים ועוד. הקורס שם דגש לא רק על היכרות עם הערוצים הרלוונטיים, אלא גם על שימוש נכון בכל אחד מהם. לדוגמא, אמנים בדרך-כלל מכירים את התערוכות שמתקיימות בתחומם, ויודעים כיצד להציע עבודות שלהם, אבל לא תמיד הם מכירים את האפשרויות שיש להם להשתמש בתערוכה כפלטפורמה שיווקית".

פורסם ע"י שוקי בתאריך 22/10/2015

פוטושופ, אילוסטרייטור ואינדיזיין

תוכנות עיצוב

לימדו לעומק את התוכנות הפופולריות מבית Adobe, עם מרצים מנוסים מהסגל האקדמי של שנקר

28 מפגשים, סה"כ 112 שעות אקדמיות