עיצוב
תמונות AI: יורדים לפרטים
מחוללי התמונות מבוססי ה-AI הולכים לעצב את העתיד שלנו מחדש, על כך אין כל ויכוח. אם התחום מסקרן אתכם ואתם תוהים כיצד ישפיע על החיים המקצועיים שלכם, אז אין לנו תשובה נחרצת - אבל יש כמה תובנות מעניינות
שוקי גלילי
AI: אריאל מדינה
בשנה האחרונה כולנו ראינו בהשתאות מעט ממה שמחוללי התמונות מבוססי ה-AI יודעים לעשות. קשה שלא לתהות איך בדיוק הטכנולוגיות הללו ישפיעו על העתיד, ובאופן ספציפי על העתיד המקצועי של רבים מאתנו – במיוחד צלמים, מאיירים, מעצבים גרפיים וכו'.
בין תלמידי קורס ה-AI של שנקר ישנם רבים שמגיעים מהתחומים האלה, אבל גם תלמידים שמגיעים מענפים אחרים ורואים במחוללי תמונות ה-AI הזדמנות להרחיב את היכולת שלהם ולהתפתח למקומות חדשים.
אז לאן הולך התחום? איך נדע אם אנחנו מתאימים להשתלב בו מקצועית? וכמה אנחנו רחוקים ממצב שבו כלי בינה מלאכותית יאיימו על מוצר כמו פוטושופ? ביקשנו מהמרצה בקורס, אריאל מדינה, שיעשה לנו קצת סדר.
אריאל, בקורס אתה מלמד להשתמש בכלי AI שונים (כגון Midjourney, Stable Diffusion, Leonardo AI) – למה בעצם? האם לא עדיף להתמקד במחולל תמונות אחד ולהגיע בו לרמה הכי גבוהה?
"יש חפיפה בין מה שהכלים השונים יודעים לעשות, אבל היכולות שלהם לא זהות ולכל אחד מהם יש את החוזקות והחולשות שלו. למשל Midjourney, כלי מאד עוצמתי ובעיניי גם הכלי שמייצר את האימג'ים הכי יפים ומפורטים, אבל יש לו בעיה של ממשק לא ידידותי".
"בסופו של דבר אנחנו בשלב מאד מוקדם. הטכנולוגיה צעירה, מתפתחת מהר וחלוקת העבודה בין הכלים השונים יכולה להשתנות. בכל אופן, אפשר לומר שאנחנו יודעים היום מי השחקנים החשובים".
כמה אנחנו רחוקים ממצב שבו כלי בינה מלאכותית יאיימו על מוצר כמו פוטושופ?
"כלי ה-AI נותנים הרבה אפשרויות, אבל כשאתה רוצה לעשות דברים קצת יותר מורכבים עדיין יש צורך בממשק יותר מפותח ואין תחליף לפוטושופ".
"פוטושופ גם מסוגל להתמודד עם רזולוציות גבוהות וקבצים מאד איכותיים – בכלי ה-AI אתה עדיין עובד ברזולוציות נמוכות, דרך ענן וכו'. 1024x1024 זה לא ממש אתגר. אם אתה רוצה לעבוד עם קבצים בנפח של מאות מגה, עם שכבות ולעשות את זה אונליין, ה-AI לא שם".
מה לגבי האפשרות ההפוכה – יש כיום שילוב הולך וגובר של בינה מלאכותית בתוכנות כמו פוטושופ ו-Canva. האם תהיה זכות קיום לכלי AI עצמאיים כשתוכנות נפוצות כבר יציעו תכונות דומות?
"קשה לדעת מה יקרה בעתיד אבל אנחנו יכולים לראות מה קורה כרגע. אדובי עשו עבודה יפה עם ה-AI Generator בפוטושופ, עם ממשק מאד חמוד, קל, ידידותי, פשוט".
מצד שני, אנחנו רואים שהכלי הזה עדיין לא מגיע עדיין לרמה של Midjourney או Stable Diffusion. יכול להיות שבעתיד תהיה קפיצת מדרגה ביכולות שלו ואפשר יהיה להסתפק בו אבל כרגע זה לא המצב".
ונניח שרכשתי שליטה בכמה כלי AI כאלה – איזה אפשרויות תעסוקתיות זה יפתח בפניי?
"אני חושב שבעתיד הלא רחוק נראה את האנשים ששולטים במחוללי תמונות משתלבים כמעט בכל מקום שיש בו צורך ויזואלי. כל מקום שרוצה לייצר אימג'ים, וצריך את העובד שיוכל לבצע מדויק ומהר, שיידע לתקשר עם AI כמה שיותר טוב".
"ולכן ה'Prompt' [ההנחיות המילוליות שהמשתמש נותן ל-AI. ש.ג.] הוא נושא מרכזי בקורס. ה-prompt הוא שיטת התקשורת העתידית – בעצם איך אנחנו הולכים לדבר עם מכונות. זה הרבה מעבר לליצור תמונות. סתם לייצר תמונה גם ילד בן 10 יכול".
והחכמה היא ליצור תמונה ש"תמכור"?
"כן, וגם לעשות את זה קונסיסטנטי. לא מספיק להגיע לתוצאות טובות במקרה – אתה צריך להיות מסוגל לשחזר את ההצלחה. יצרת אימג'? בוא תייצר לי סדרה של אימג'ים. הסדרתיות היא מרכיב חיוני".
"בקורס אנחנו עובדים על יצירת סדרה, רצף, שפה ויזואלית אחידה. על איך לחשוב נכון, להבין מה קורה מאחורי הקלעים, ולשלב שימוש בכלים אחרים. למשל, להיעזר בכלים ומקורות שונים כדי לכתוב את ה-prompt".
"זה לא רק אתה מול מחולל הדימויים. אפשר להשתמש במאגרי מידע ויזואליים, אפשר ללכת ולהיחשף לסגנונות ולקרוא חומרים רלוונטיים, ובסוף גם להשתמש ב-ChatGPT כדי לכתוב prompt".
מה נדרש להצלחה בתחום הזה? האם היכולות הן פשוט פונקציה של הזמן שאתה משקיע?
"יש חשיבות לזמן שאתה משקיע, אבל גם ליכולת לאמץ צורת חשיבה מתאימה – בעצם סוג של חשיבה ביקורתית – והיכולת לעשות חיבורים בין כלים וטכניקות. חשובה גם היכולת שלך לקדם את התוצרים שלך ולהתבלט, כי אנחנו בעולם שיש בו אינפלציה של דימויים".
"וגם חשוב להבין שזו לא השקעה חד-פעמית. כל הזמן יש יכולות חדשות ומתקדמות, ותמיד יהיו דברים חדשים שעוד לא עשית ודורשים לימוד – יצירת תמונות פוטוריאליסטיות לא דומה ליצירת דמויות לסרט אנימציה, למשל. מצד אחד זה דורש השקעה מתמשכת בלימוד; מצד שני, אף פעם לא משעמם".
פורסם ע"י שוקי בתאריך 24/8/2023
קורס AI: בינה מלאכותית ליצירת תכנים ויזואליים (אונליין)
עיצוב
שישה מפגשים בני 4 שעות אקדמיות כל אחד, סה״כ 24 שעות אקדמיות